Cauti formularul de retur si instructiuni despre procesul de returul al produselor? Fa click aici, formularul il vei gasi chiar jos, sub instructiuni, in urmatoarea pagina care se va deschide.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare sau ca vrea sa returneze un bun, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Legea care reglementeaza dreptul de retragere poate fi accesata aici: OUG 34/2014
Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui bun sau renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
- ziua în care consumatorul intră în posesia fizică a ultimului bun – in cazul în care cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separate
- ziua în care consumatorul intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
- dupa 14 zile din momentul in care consumatorul a inaintat cererea de returnare a bunurilor achizitionate, dar acestea nu au ajuns la comerciant pana la expirarea celor 14 zile calendaristice
Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri, iar in conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.Clientul poarta raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre client.
Pentru produsele returnate care prezinta urme de zgarieturi sau deteriorari pe suprafata sau alte neconformitati cauzate prin manipularea inadecvata a produsului, returul va fi procesat prin procedura aplicarii diminuarii valorii produsului cu 15-30% din pretul de pe factura.
Returul va fi acceptat doar daca clientul plateste diminuarea valorii precizate sau contravaloarea aducerii produsului la starea initiala.
OG 34/2014, Art. 14, pct. 3:
Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Conditiile referitoare la produsul returnat:
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
- Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator.
Persoanele juridice nu beneficiaza de dreptul de a returna produsele achizitionate pe www.olbo.ro. In schimb beneficiaza de 14 zile calendaristice drept de a schimba produsele in urmatoarele conditii:
- produsul/produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate(fara zgarieturi, lovituri sau alte neconformitati)
- produsele deteriorate nu pot fi returnate
- pentru produsele returnate, dezasamblate, se percepe o taxa de 30% din valoarea produsului pentru aducerea acestuia la conformitate
- produsul/produsele inlocuitoare trebuie sa aiba o valoare egala sau mai mare decat produsul/produsele returnate
- preluarea si livrarea produselor comandate initial se face doar de catre un curier desemnat de OLBO INTERNATIONAL SRL, iar plata pentru acest serviciu(in valoare de 32.99 RON) se face in avans si doar prin transfer bancar in contul RO67BTRLRONCRT0543736801, exclusiv in moneda RON
- plata pentru diferenta dintre produsele returnate si cele inlocuitoare se va face in contul bancar, mai sus mentionat, exclusiv prin transfer bancar in moneda RON
Prin neindeplinirea oricarei conditii mai sus mentionate ne rezervam dreptul de a refuza returul/schimbul produselor achizitionate de persoanele juridice.
Produsele, achizitionate de persoanele juridice, care prezinta ciobituri sau lovituri si nu sunt semnalate in primele 24 ore(la adresa de email contact@olbo.ro sau la numarul de telefon 0756 214 013) de la primirea coletului, nu beneficiaza de drept de retur daca nu ne este prezentat procesul verbal intocmit impreuna cu firma de curierat care atesta ca ati primit un produs deteriorat.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului:
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus vom intocmi documentele in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz.
Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare.
Returnarea produselor nu este posibila fara furnizarea datelor chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Produse care nu sunt acceptate la retur:
- produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
- daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
- In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
- folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete) care au fost deja utilizate;
Cum va fi restituita suma?
- suma va fi rambursata exclusiv prin transfer bancar din contul bancar RO67BTRLRONCRT0543736801, deschis la Banca Transilvania, in contul bancar mentionat de client in formularul de retur
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
- rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 5 zile lucratoare de la data la care OLBO INTERNATIONAL SRL intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care OLBO INTERNATIONAL SRL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
- termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.
Modalitatea de returnare a produselor:
Produsele se livreaza exclusiv printr-o firma de curierat, fara ramburs.
Retur anulat sau nereusit:
Daca cererea ta de retur a fost anulata, atunci e posibil să fi avut loc una dintre situatiile urmatoare:
- Te-ai razgandit si nu ai mai predat coletul curierului.
- Curierul nu a reusit sa ia legatura cu tine
- Bunul nu indeplineste conditiile de returnare caz in care clientul va fi instiintat
- In lipsa primirii produsului in cadrul termenului de 14 zile, cererea de retur va expira conform Capitolului IV, art 29, punctul 15 (articol nou):
- Art. 59 (secund) . - (1) Cu exceptia cazului in care furnizorul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, utilizatorul final returneaza produsele sau le inmaneaza furnizorului sau unei persoane autorizate de furnizor sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat furnizorului decizia sa de retragere din contract in conformitate cu art. 58.
Termenul retragere din contract este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de utilizatorul final inainte de expirarea perioadei de 14 zile si sunt livrate prin curier la adresa: Str. Tulcea 6, BL. M1, Cluj-Napoca, CJ.
Daca nu am reusit sa ridicam coletul trimis de client, atunci e posibil să fi avut loc una dintre situatiile urmatoare:
- Coletul a fost trimis cu ramburs. In acest caz coletul nu va fi ridicat, acesta se va inroarce la expeditor. Rambursarea baniilor se face exclusiv prin transfer bancar in contul mentionat de client in formularul de retur.
- Coletul prezinta deformari sau lovituri cauzate prin manipularea acestuia in timpul transportului. In aceasta situatie daca coletul nu a fost trimis cu posibilitatea verificarii continutului inaintea inmanarii lui, acesta va fi refuzat si se va intoarce la expeditor.
Prin acceptarea Politicii de Retur se accepta automat si detaliile suplimentare despre procesul de retur al produselor achizitionate de pe olbo.ro mentionate pe pagina: https://www.olbo.ro/retur-produse
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in cadrul termenului de 14 zile. Cererea de retur va fi procesata de OLBO INTERNATIONAL SRL cu prioritate, iar contravaloarea produsului va fi returnata doar dupa primirea produsului de la client.
Pentru mai multe detalii in legatura cu modalitatea prin care se poate face un retur sau prin care se pot schimba produsele, dar si formularul de retur faceti click aici.